Over dit project:
- Website: Venhuis.nl
- Uitgevoerd door: Jean Paul
- Looptijd: 2016 tot 2017
Wat hebben we gedaan?
- Brainstorm & Marketingplan
- Coaching
- Management- Projectondersteuning
- Businessmodel & Doelgroepen
De opdracht
Help onze organisatie bij de transformatie van drukkerij naar een volwaardig eigentijds communicatiebureau.
De uitdaging
Zorg voor een breed gedragen marketing- en verkoopaanpak bij zowel medewerkers als huidige en toekomstige klanten.
Ga op zoek naar de perfecte balans in onze product- en dienstverlening. Waar zit de synergie en hoe integreren we drukwerk / print met online middelen en campagnes?
De uitvoering
Manneveld heeft geholpen met de herijking van de missie, visie, positionering, doelstellingen en marketingstrategie. Vervolgens is onze rol gewijzigd naar parttime interim manager Marketing / New Business. We hebben ondersteund bij marketingcampagnes en verkoopoptimalisatie.
Het resultaat
Opstellen en uitvoeren van de marketingstrategie met bijbehorende positionering; vernieuwde werkwijze en verbetering van het verdien- en businessmodel. Optimalisatie en begeleiding van verkoopprocessen, coaching en ondersteuning van de directie.